7 May 2012

Vanadium

En dejlig forlænget weekend lakker mod enden.
Fredag med den smukkeste hvid kjole klædte kusine Signe . Hun nød at være midtpunkt og sugede til sig af velfortjente og velmendende ord. En skøn konfirmation i den nordjyske del af families varme og rummelighed.

Lørdag er dagen derpå. En dag der bød på lang formiddagssnuen, festmenu-rester, gåtur i den Vestbjergske vind, og en hel eftermiddag på www.ravelry.com i jagten på muligheder til Pistacie-garnet.

Jeg var igennem 180 af 278 sider, før jeg havde samlet nok egnede muligheder at vælge mellem. Sikke da en guldgrube af fristelser. Valget falgt på Vanadium designet af Lisa Mutch. Tilpas klassisk underspillet elegance tilsat et let mønster. Bare med brug af ret og vrang masker.



Jeg er sikker på det bliver godt, og jeg har kastet mig ud i min debut udi engelsksproget opskrift. Godt hjulpet af strikkeordbog fundet på PaaPinden.dk.


Den sidste TV rest og den sidste pind er vredet ud af denne weekend. Nu er det tid til at lave strøm til en ny uge. Den bliver god - det er jeg sikker på!


8 comments:

  1. Ravelry kan godt lige sluge et par timer eller tre, når først man får sig logget ind .. og der er (som du skriver) masser af gode ideer at hente.
    Det er en fot trøje du har fundet - det bliver spændende at følge den.
    mange hilsener Mona

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den er dejlig at strikke, og selvfølgelig kommer I til at følge med i processen

      Delete
  2. Vanadium ser ud til at være et godt valg. Det er også en imponerende indsats du har gjort med at finde den frem. Så lang tid har jeg aldrig spenderet på Ravelry, og det er nok dumt af mig. Det lyder, som om du har haft en dejlig weekend. Godt at høre om.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg synes også valget var svært. Jeg havde en helt klar ide om hvad det skulle være og ikke mindst IKKE være. Jeg landede hvor alt passede sammen.
      På ravelry er der rigtig meget pg også en del som jeg hurtigt har bladret forbi. Du kan nu roligt gå i gang med jagten. Det er ret hyggeligt som også weekenden var.

      Delete
  3. Ravelry er en rigtig tids-sluger og en guldgruppe af god inspiration. Tror Vanadium bliver smuk i den farve du har valgt. God tirsdag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, jeg er ret sikker på det bliver en succes. God aften til dig.

      Delete
  4. Smuk cardigan, som jeg glæder mig til at se færdig. Der er så meget inspiration at hente på Ravelry - og indimellem kan det være svært at vælge, når der er så M A N G E muligheder...

    Glæder mig for øvrigt til at hilse på dig på lørdag :o)

    ReplyDelete
  5. Tak, Karina. Cardiganen skrider stille og roligt fremad. Jeg er lidt spændt på hvordan den bliver, for jeg strikker med tyndere garn og har øget maskeantallet i forhold til forskellig strikkefasthed. Umiddelbart ser det lovende ud.

    I lige måde - Det bliver en spændende dag.

    ReplyDelete